MODUL MEMORIJE / MEMORY MODULE

Dobrodošli na moj blog

09.04.2014.

Memory Module 2014: THE SUFFERING GRASSES (SARAJEVO WAR THEATRE)

The Suffering Grasses: When Elephants Fight, it is the Grass that Suffers (52 min) Syria/USA Thursday 10/04, 19.30 PM Director/Producer: lara Lee Description: With thousands dead and counting, the ongoing conflict in Syria has become a microcosm for the complicated politics of the region, and an unsavory reflection of the world at large. Against the backdrop of the Arab Spring, this film seeks to explore the Syrian conflict through the humanity of the civilians who have been killed, abused and displaced to the squalor of refugee camps. In such conflicts, large and small, the civilians—whole communities—who suffer at the leisure of those in power and get caught in the crossfire of the hegemons. When elephants go to war, it is the grass that suffers! Biography: lara Lee, a Brazilian of Korean descent, is an activist, filmmaker and founder of the Cultures of Resistance Network, an organization that promotes global solidarity and supports peace with justice projects. As an activist, Iara has collaborated with the International Campaign to Ban Cluster Munitions, the Conflict Zone Film Fund and the New York Philharmonic's groundbreaking 2008 music for diplomacy concert in North Korea. In May 2010, Iara was on the MV Mavi Marmara, a passenger vessel in the Gaza Freedom Flotilla which was attacked in international waters by the Israeli Navy, leading to the murder of nine humanitarian aid workers. From 1984 to 1989, Iara was the producer of the Sao Paulo International Film Festival. From 1989 to 2003, she was based in New York City, where she ran the mixed-media company Caipirinha Productions to explore the synergy of different art forms. Iara has directed short and feature-length documentaries including Synthetic Pleasures, Modulations, Cultures of Resistance, The Suffering Grasses. Iara Lee is a member of the International Council of Advisors of National Geographic Society and longtime supporter of Greenpeace Intl, Amnesty Intl and many grassroots organizations around the world. Contact Information: Cultures of Resistance Network e: info@CulturesOfResistance.org w: films.culturesofresistance.org/suffering-grasses http://www.unaff.org/2013/f_suffering.html

07.04.2014.

Modul memorije 2014: KONCERT S ORAHOM, ČEKIĆEM I BAŠLIJOM

11. april 2014 u 20.00 - KONCERT S ORAHOM, ČEKIĆEM I BAŠLIJOM; rediteljica: Selma Spahić Igraju: Maja Izetbegović i Ermin Bravo; Hor: Etnoakademik Produkcija: KONTAKT i Sarajevski ratni teatar Koncert je rezultat istraživanja narodnih običaja i tradicionalnog ruralnog pjevanja u BiH, u kojem se ispituje uticaj mentaliteta i tradicije na moderni život. Performans postavlja pitanje koliko su narodni običaji infiltrirani u savremenost, da li se moguće otrgnuti stereotipima i koliko nas determiniraju atavizmi predaka. Članice ansambla Etnoakademik Muzičke akademije u Sarajevu, zajedno sa glumicom Majom Izetbegović i glumcem Erminom Bravom izvest će koncert tradicionalnog pjevanja uz tri neobična instrumenta – orah, čekić, i bašliju. Broj mjesta je ograničen s toga pozivamo sve zainteresirane da rezervacije obave putem telefona 033/664-070 ili inboxa našeg facebook page-a www.facebook.com/sartr1992.

04.04.2014.

Nihad Kreševljaković: MODUL MEMORIJE 2014

Ovogodišnji Modul memorije odvija se u uvjetima koji su u posljednjih 20 godina najbliži onim koje smo imali u periodu opsade. Generalna ekonomska situacija, a samim tim i situacija u kulturi nikad nije bila gora. Ovaj put umjesto agresora, izloženi smo svakodnevnim napadima kriminalaca i njihovih korumpiranih saveznika kojim je društveni interes misaona imeonica, a samim tim kultura i umjetnost, kao svim primitivcima sirom svijeta – jedno veliko NISTA. Upravo zbog toga, unatoč dramatičnim zbivanjima širom svijeta većina programa posvećeni su nama, s posebnim osvrtom na zbivanja iz perioda 92-95 te činjenicu da se ove godine navršava 100 godina od početka Prvog svijetskog rata. Simboličnim smatram to da program otvaramo izložbom Jim Marshalla pod nazivom „Sklonište“. Posebno nam je drago da ćemo pored Jima još jednom kao dio Modula Memorije predstaviti radove fotografa poput Velije Hasanbegovića „I moja bijela traka“ i Milomira Kovačevića Strašnog koji će nam ovaj put, s razlogom, predstaviti seriju portreta rahmetli Karima Zaimovića, jednog od najznačajnijih pisaca suvremene BH književnosti koji je to postigao samo s jednom publiciranom knjigom „Tajna džema od malina“ koju smo prošle godine postavili i na scenu. Kao veoma zanimljiv foto – dokumentaristički projekat predstavit ćemo i izložbe „Krovovi naselja heroja Sokolje“, autora Azema Sućeske te izložbu „Sarajevo nekad i sad“, Šukrije Džidžovića. U sklopu teatarskog dijela programa Modul memorije će predstaviti dvije premijerne izvedbe od kojih je jedna „Pobunjenik M“, reditelja Nermina Hamzagića u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Festivla MESS, te „Još jedno pismo preko Crvenog krsta“, autorica Elme Selman i Sanele Krsmanović u koprodukciji Festivala MESS i Sarajevskog ratnog teatra. Tu je i BH premijera predstave „Mali mi je ovaj grob“, reditelja Dine Mustafića u produkciji Hartefakta, Kamernog teatra 55 i Festivala MESS, te predstava „Koncert s orahom, čekićem i bašlijom“, rediteljice Selme Spahić u koprodukciji Udruženja građana Kontakt i Sarajevskog ratnog teatra. Kao dio zasebnog programa publika će imati priliku vidjeti i prezantaciju dijela velikog pozorišnog projekta Memory Battlefield, njemačkog reditelja Hans-Werner Krosingera u suradnji sa Regine Dura, a koju uz podršku Gothe Instituta realizira HAU Berlin. Paralelno sa prezentacijom programa Memory Battlefield bit će upriličena i izložba dokumenata koji se odnose na rad Bosanskog sabora u periodu 1910 – 1914 a koja zapravo svjedoči o tome da se situacija s kraja prošlog stoljeća ne razlikuje pretjerano od vremena u kome danas živimo. Ubrzo nakon „Sarajevskog atentata“, 9. jula 1914. formalno je zaključeno Četvrto saborsko zasjedanje da bi naredne godine bosanskohercegovački Sabor bio raspušten. U zasebnom programu bit će organizirana večer BH umjetnice Šejle Kamerić. Pored razgovora bit će prikazani i njeni kratki filmovi: „Sreća“, „Šta ja znam“ (koautor Timur Makarević) i „Prvo ratno kino: Apolo“, a koji čine samo dijelić iz širokog radnog opusa Šejle Kamerić. Filmski program posvećen je Siriji, a u sklopu kojeg će biti prikazan film „The Sufering Grasses“ (2012) brazilsko-koreanske rediteljice Lare LEE, te osnivačice mreže Cultures of resistance. - Nihad Kreševljaković

04.04.2014.

Modul memorije 2014 festivala MESS otvara izložba “Sklonište” Jima Marshalla

Modul memorije 2014 festivala MESS otvara izložba “Sklonište” Jima Marshalla Modul memorije 2014 festivala MESS otvara izložba “Sklonište” Jima Marshalla Objavljeno od tacno.net dana Travanj 4, 2014 u Kultura, Sarajevo Kulturološki program Internacionalnog teatarskog festivala MESS, Modul memorije, devetnaesti put od svog pokretanja 1996., održat će od 5. aprila do 9. maja, 2014. u Sarajevu. Izložbom “Sklonište” fotografa Jima Marshalla u subotu 5. aprila u Historijskom muzeju BiH u 19 sati počet će program koji će i ovaj put predstaviti različite umjetničke formate sa jednim ciljem – da promoviraju kulturu sjećanja. Foto-izložbe Jima Marshalla, Velije Hasanbegovića, Milomira Kovačevića Strašnog, dvije teatarske premijere, te filmski program posvećen Siriji, uz posebnu večer posvećenu bh. umjetnici Šejli Kamerić samo su neki od sadržaja koji će biti predstavljeni sarajevskoj publici. «Simboličnim smatram to da program otvaramo izložbom Jim Marshalla pod nazivom „Sklonište“ jer su te fotografije sredstvo očuvanja sjećanja na tu riječ pisanu po sarajevskim zidovima tokom opsade”, najavio je Nihad Kreševljaković, umjetnički direktor Modula memorije i direktor SARTR-a. On je izrazio posebno zadovoljstvo što će u Modulu memorije ponovo biti i fotografije Velije Hasanbegovića kroz izložbu „I moja bijela traka“ i Milomira Kovačevića Strašnog koji će ovaj put, s razlogom, predstaviti seriju portreta rahmetli Karima Zaimovića, jednog od najznačajnijih pisaca suvremene bh. književnosti. Kao veoma zanimljiv foto – dokumentaristički projekat bit će predstavljene i izložbe „Krovovi naselja heroja Sokolje“, autora Azema Sućeske te izložba „Sarajevo nekad i sad“, Šukrije Džidžovića. Teatarski dio Modul memorije obiježit će premijera predstave „Pobunjenik M.K.“, reditelja Nermina Hamzagića u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Festivala MESS, te „Još jedno pismo preko Crvenog krsta“, autorica Elme Selman i Sanele Krsmanović u koprodukciji Festivala MESS i Sarajevskog ratnog teatra. Svoju bh. premijeru imat će i predstava „Mali mi je ovaj grob“, reditelja Dine Mustafića u produkciji Hartefakta, Kamernog teatra 55 i Festivala MESS, a u programu je i predstava „Koncert s orahom, čekićem i bašlijom“, rediteljice Selme Spahić u koprodukciji Udruženja građana Kontakt i Sarajevskog ratnog teatra. Kao dio zasebnog programa publika će imati priliku vidjeti i prezentaciju dijela velikog pozorišnog projekta Memory Battlefield, njemačkog reditelja Hans-Werner Krosingera u suradnji sa Regine Dura, a koju uz podršku Gothe Instituta realizira HAU Berlin. «Paralelno sa prezentacijom programa Memory Battlefield bit će upriličena i izložba dokumenata koji se odnose na rad Bosanskog sabora u periodu 1910 – 1914 a koja zapravo svjedoči o tome da se situacija s kraja prošlog stoljeća ne razlikuje pretjerano od vremena u kome danas živimo», najavio je Kreševljaković segment Modula memorije koji će se baviti 100. godišnjicom od početka Prvog svjetskog rata. Ulaz na sve sadržaje Modula memorije Festivala MESS je slobodan, osim pozorišnih predstava.

03.04.2014.

MODUL MEMORIJE 2014

PROGRAM IZLOŽBA „SKLONIŠTE“, JIM MARSHALL 5. april - 9. maj Historijski muzej BiH Kratki filmovi „Glück“, „Šta ja znam“ , „Apollo: Prvo ratno kino“, Šejla Kamerić 9. april, 19.30 SARTR Film „The Suffering Grasses“, Iara Lee 10. april, 19.30 SARTR „KONCERT S ORAHOM, ČEKIĆEM I BAŠLIJOM“ Režija: Selma Spahić Koprodukcija Udruženja „Kontakt“ i Sarajevskog ratnog teatra 11.april, 20.00 SARTR Izložba „Krovovi Naselja heroja Sokolje “, Azem Sućeska 12 – 17.april SARTR „POBUNJENIK M.K. “ Režija: NERMIN HAMZAGIĆ 16.april 19.30 –premijera 18.april 19.30 – prva repriza Narodno pozorište Sarajevo IZLOŽBA „I MOJA BIJELA TRAKA “ - Elma Selman by VELIJA HASANBEGOVIĆ 24 - 28.april SARTR PREDSTAVA „JOŠ JEDNO PISMO PREKO CRVENOG KRSTA“ Koprodukcija Festivala MESS i Sarajevskog ratnog teatra Autorice: ELMA SELMAN/SANELA KRSMANOVIĆ Dramaturgija: Bojana Vidosavljević 24. april u 20.00 – premijera 25. april u 20.00 – prva repriza SARTR Prezentacija rada na predstavi „BATTLEFIELD MEMORY“ , Hans-Werner Kroesinger i Regina Dura 2.maj SARTR IZLOŽBA „BOSANSKI SABOR“ 2 – 6. maj SARTR „MALI MI JE OVO GROB“ Režija: DINO MUSTAFIĆ 3.maj – 20.00 4.maj - 20.00 5.maj- 20.00 Kamerni teatar '55 IZLOŽBA „KARIM ZAIMOVIĆ“, MILOMIR KOVAČEVIĆ STRAŠNI 6 – 9.maj SARTR Izložba „SARAJEVO NEKAD I SAD“, Šukrija Džidžović 9.maj SARTR

03.04.2014.

Modul memorije 2014: SKLONIŠTE BY JIM MARSHALL

Izložba fotografija “Sklonište” Jima Marshalla biti će otvorena u subotu 5. aprila u 19.00 sati u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine u sklopu multimedijalnog programa Festivala MESS “Modul Memorije”. Izložba je rezultat fotografija nastalih u posljednje tri godine. Ova riječ ispisana na zidovima Sarajeva bila je vrlo vidljiva u cijelom gradu za vrijeme opsade, ali sada brzo nestaje, biva zamijenjena grafitima i novim fasadama; čak postoji mogućnost da ta riječ u potpunosti nestane sa sarajevskih zidova u narednih nekoliko godina, kao da nikada nije ni postojala. Fotografije koje čine izložbu “Sklonište” su sredstvo očuvanja sjećanja na tu riječ pisanu po sarajevskim zidovima. Od manje od 80 primjera koje je fotograf bio u mogućnosti pronaći po cijelom gradu, mnogi su već nestali zauvijek, postoje sada samo na fotografijama koje je Jim napravio. Priče koje prate izložbu “Sklonište”, omogućene od strane građana/ki, su sredstvo prenošenja opstanaka, humanosti, humora, topline i ljubaznosti koje su građani/ke iskazali tokom opsade Sarajeva. One opisuju atmosferu u kojoj neobično postaje sasvim normalno, rutina. Izložba će biti otvorena do 9. maja 2014. The Sklonište exhibition will open on Saturday the 5th of April at 7.00pm at the Historical Museum of Bosnia and Herzegovina, presented by Memory Modul and featuring the photography of Jim Marshall. This exhibition results from photographs mostly captured over the last three years. This word on the walls of Sarajevo was highly visible across the entire city during the siege but is now rapidly disappearing, replaced by graffiti and new facades. It is entirely possible that this word will have completely disappeared from Sarajevo’s walls in just a few years, as if it had never existed at all. The photographs featured in the Sklonište exhibition are a means of preserving the memory of this word written on these walls. Of the less than 80 examples that the photographer was able to find throughout the city, many have already disappeared forever, existing now only in the photographs taken of them. The stories featured in the Sklonište exhibition, provided by citizens of the city, are a means of conveying the survival, humanity, humour, warmth and kindness of Sarajevo’s citizens during the siege. They describe an atmosphere in which the remarkable became routine, the extraordinary became normal. The exhibition will be opened until May 9 2014.

24.04.2013.

Memory Module 2013 : Modules of Modern Period in Sarajevo

Modules of Modern Period in Sarajevo

Author´s word about exhibition:

Urban area in very specific way presents time and history, with all its strengths and weaknesses. Layers overlap and interwoven into each other and form a coherent whole to which the human eye adapts quickly. In the process, unfortunately, we begin to neglect the true value and quality of construction that "accustomed eye" is no longer is able to perceive. If we separate the layers of the unit, it loses coherence and we begin to notice the differences. MODULES OF MODERN PERIOD shows a single layer of the city from which we can learn. On the one hand, modern architecture, with its simple forms and lack of ornamentation is modest witness of its space and time. While on the other hand, by virtue of its structural components expresses its grace, elegance and monumentality. Since architecture is a symbol of recognition of the city, and has an irreplaceable role in the construction of a specific image of the city, Sarajevo had the good fortune to had the architects of the modern period who felt responsibility for their actions, and in a very harmonious way interpreted blend of space and time through their work. Academic architect Ivan Štraus also wrote, "... the most outstanding representatives of the bosnian school of architecture developed their concepts on the core values of the Bosnian architectural tradition ...". It remains on us to open our eyes, look around and finally see it.

About author:

Anida Krečo was born in 1980. She graduated from Second Gymnasium in Sarajevo, and Faculty of Architecture in Vienna. Her reference in the field of photography are: participating in the development of bilingual monograph "Sarajevo - my city, a meeting place"; publishing photos in the magazine "Oris" (magazine for architecture and culture); photo for the book cover "On the way to the unknown"; published architectural photographs in Arc.SM (ordine degli Ingegneri architetti e della Repubblica di San Marino), in "AGD profi" (magazine for architecture, construction and design), and publication of photos in several Sarajevo guides and web portals. She combined her primary profession skill in architecture with photography. The architectural photographs, which are by nature static, she tries to show with the dose of dynamics, and in the buildings she looks for a game of perspective and light.

24.04.2013.

IZLOŽBA MODULI MODERNE ANIDE KREČO U SKLOPU MODULA MEMORIJE 2013 (SARAJEVSKI RATNI TEATAR)

(SARAJEVSKI RATNI TEATAR)

Izložba će biti organizirana kao rezultat suradnje Arhitektonskog fakulteta u Sarajevu, Građevinskog fakulteta i Modula Memorije, a bit će predstavljena u okviru pratećeg programa 5. Međunarodne konferencije “The importance of Place” koju organizira BHCICOP.


Autorica o izložbi:

„MODULI MODERNE u Sarajevu“

Urbano područje na veoma specifičan način prikazuje vrijeme i historiju, sa svim svojim manama i vrlinama. Slojevi grada se preklapaju i prepliću jedan u drugi i čine jednu koherentnu cjelinu na koju se ljudsko oko brzo navikne. U tom procesu, nažalost, počinjemo zapostavljati istinske vrijednosti i kvalitete gradnje koje "naviknuto oko" više ne percipira.

Ako izdvojimo slojeve grada ta cjelina gubi koherentnost i počinjemo uočavati različitosti. MODULI MODERNE pokazuju jedan sloj grada iz kojeg možemo mnogo da naučimo. Sa jedne strane, arhitektura moderne, sa svojim jednostavnim formama i izostankom ukrasa skormno predstavlja svoj prostor i vrijeme. Dok sa druge strane, samim konstrukcijskim elementima izražava svoju gracioznost, eleganciju i monumentalnost.

Obzirom da je arhitektura simbol prepoznavanja grada, te ima nezamjenjivu ulogu u konstruisanju osobenog izgleda grada, Sarajevo je imalo sreću da su arhitekti moderne osjećali odgovornost za svoja djela, te su na veoma skladan način interpretirali spoj prostora i vremena. Kako i akademik Ivan Štraus arhitekt piše "...najizrazitiji predstavnici bosanske arhitektonske škole svoj su rad razvili na temeljnim vrijednostima bosanske graditeljske tradicije...".

A nama ostaje da otvorimo oči, gledamo i napokon VIDIMO.

O ANIDI KREČO

Anida Krečo je rođena 1980. godine, završila Drugu gimnaziju u Sarajevu, a zatim Arhitektonski fakultet u Beču. Njene reference u domenu fotografije jesu učestvovanje u izradi dvojezične luksuzne monografije "Sarajevo – moj grad, mjesto susreta"; objava fotografija u časopisu ORIS (časopis za arhitekturu i kulturu); fotografija za naslovnicu knjige „Na putu u nepoznato“; objava arhitektonskih fotografija grada Sarajeva u Arc.SM (ordine degli ingegneri e architetti della repubblica di san marino); prezentacija rada u AGD profi (magazin za arhitekturu, gradnju i dizajn); te objava fotografija u nekoliko vodiča Sarajeva i web portala.

Svoju primarnu profesiju vješto je iskombinirala sa fotografijom. U arhitektonskim fotografijama, koje su po svojoj prirodi statične, nastoji pokazati jednu dozu dinamike, te u objektima voli tražiti igru perspektiva i svjetlosti.

Nihad Kreševljaković o izložbi: Po prvi put unutar programa Modul memorije tretiramo pitanje arhitekture i to kroz objektiv izvrsne fotografkinje i arhitektice Anide Krečo. Zahvaljujući njoj, naša publika imat će priliku upozanti se sa arhitekturom moderne u Sarajevu a koja između ostalog svjedoči o jednoj vrlo važnoj i danas osobito neophodnoj osobini -  odgvornosti prema vlastitim djelima.


O BHCICOP:

BHCICOP je nevladina organizacija za očuvanje kulturnog naslijeđa u okviru CICOP.NET konfederacije sa sjedištem u Italiji (Centro Internazionale per la Conservazione del Patrimonio), a registrirana od 2006 godine. Članovi ove organizacije su nastavnici i asistenti Arhitektonskog fakulteta koji aktivno učestvuju sa ostalim nevladninim organizacijama koje se bave afirmacijom kulturnoga naslijeđa, njegovoj zastupljenosti u medijima, publikacijama i svakodnevnom životu, kao i promicanje dijaloga između zajednica, profesionalaca, ustanova i odgovornih za razvoj i upravljanje kulturnog naslijeđa, što pomaže ostvarenju ovih ciljeva.
22.04.2013.

Modul memorije: DJECA KAO I SVA DRUGA VECERAS U 20.00 U SARAJEVSKOM RATNOM TEATRU

„DJECA KAO I SVA DRUGA“ PJERA ŽALICE VEČERAS U SARTR-u

 

U okviru filmskog programa ovogodišnjeg Modula Memorije 2013 Internacionalnog teatarskog i filmskog programa MESS, večeras u 20 sati u Sarajevskom ratnom teatru bit će prikazan film Pjera Žalice “Djeca kao i sva druga”. Ulaz na projekciju je slobodan.

 Ovo je film koji pokazuje portrete troje djece koja su živjela u Sarajevu tokom opsade grada koja je trajala tri i po godine. Kroz njihove priče, film pokušava dati sliku mališana koji žive u ratu i te njihove napore da tu traumu prevaziđu. Priče su naizgled odvojene, ali motiv koji ih povezuje jeste trogodišnji dječak koji na svom triciklu neprestano luta sarajevskim ulicama, prolazi svuda i vidi uvijek sve. On nas vodi od jednog do drugog djeteta, prikazujući nam sliku gotovo bizarnog života djece u Sarajevu.

Kao dio filmskog programa Modula Memorije 2013 pored ovog prikazani su filmovi Nenada Dizdarevića «Četvrti dio mozga», Patricka Chauvela «Mirrors of War» i «Rapporteurs de Gueress». Filmski program će zatvoriti film Dine Mustafića «Pista života», koji će biti prikazan u nedjelju 28. aprila, 2013. u 20 sati.

19.04.2013.

Modul memorije: IZLOŽBA ZORANA LEŠIĆA

Sutra otvaranje nove izložbe u okviru Modula Memorije

 

MULTIMEDIJALNO ISTRAŽIVANJE SJEĆANJA ZORANA LEŠIĆA

 

(SARAJEVO, 19. aprila, 2013) U okviru programa Modul Memorije Internacionalnog teatarskog festivala MESS, sutra, u subotu 20. aprila, 2013. u 19 sati u galeriji Novi Hram, bit će otvorena izložba Zorana Lešića pod naslovom “Život u 24 slike u sekundi”. Ova izložba zapravo je multimedijalno istraživanje sjećanja. Kombinjući četiri različta projekta u jednu cjelinu, ovaj rad je oda svim nedužnim žrtvama na post-jugoslovenskom prostoru. Izložba će biti postavljena do 30. aprila, 2013.

 

«Dva politiptiha i video instalacija kao centralni dio rada govore o dvije situacije, o dvije sekunde u životu. Sekunda u ratu, agonija majke koja pokušava spasiti život djeteta u opkoljenom gradu, konfrontira se sekundi majke koja stoji sa djetetom ispred izloga nekog slobodnog grada. Sekunda koju nikada nećeš zaboraviti i sekunda koju nećeš zapamtiti. Očigledno ne moramo pitati za razliku! Ipak... Mnoštvo pitanja ostaje otvoreno», ovim riječima autor Zoran Lešić najavio je dio izložbe pod naslovom «Život u 24 slike u sekundi».

 

Jedna od cjelina koja će biti predstavljena publici nosi naslov «Zašto», koja predstavlja dva portreta – jedan Zoranove supruge Mirjane, drugi Kambodžanke Kim Srun. Obje žene su bile u različitom vremenu u sličnim situacijama. Obje su bile, zajedno sa djecom, zarobljene od strane neistomišljenika iz vlastitog naroda. Jedna je imala sreću i preživjela a druga, na žalost...

 

O segmentu «Pogled iz rane» Zoran Lešić kaže: «Teško mi je pisati o ženi u ratu. Niko se neće vratiti na bijelome konju i niko neće biti heroj. Bit će samo dugo čekanje preplašene djece, koja će se buditi kad vjetar zalupi vrata, uspiju li uopšte zaspati. Rat je prokleto muška stvar». U okviru ove multimedijalnog istraživanja sjećanja, bit će predstavljen i segment «U potrazi za izgubljenim vremenom», o prijateljici Biljani, sa kojom, dvadesetak godine poslije predratne izložbe u Sarajevu 1991. koja je bila njome inspirirana, oživljava zajedništvo kroz zajedničko lutanje i istraživanje prijateljstva i obitelji, gdje Biljana kao nijemi posmatrač, fotografiše sebe u refleksima zajedničkih snova. U okviru Modula Memorije još uvijek je u Umjetničkoj galeriji BiH moguće do 4. maja pogledati izložbu Milomira Kovačevića Strašnog «(I) oni su branili ovaj (svoj) grad», te u Sarajevskom ratnom teatru postavku fotografija iz fotomonografije «Bosnia 1992-1995».


Noviji postovi | Stariji postovi